Tuesday, January 22, 2013

lambat....

Lambat benor aku update pasal anak sekolah kan..., nampak tak dekat situ yang aku malas nak update belog aku ni. Tak kisah la dah nak tengah tahun pun..aku tetap jugak nak cerita pasal anak aku sekolah. Lantak la kome nak cakap apa pun kannnn...heheheheh...

Ok tahun ni anak aku adam dah masuk darjah 2. Adam dah tak kisah masuk sekolah.., aku pun tak hantar adam masa 1st day. Bapak dia je hantar..kalau hantar pun bukan dapat masuk pagar sekolah pun . Cikgu cikgi dah siap cekak pinggang tak bagi mak bapak masuk. Just ingatkan dia jangan masuk kelas masa darjah 1. Kene masuk kelas darjah 2. Alhamdulillah..adam dah lompat 2 kelas.., Walaupun bukan kelas 1st..Asalkan tiap tahun ada peningkatan..aku dah bersyukur...

Adib..adib tahun ni 5 tahun. Aku masukkan adib dekat PASTI At-Tauheed Selayang Baru. Adib memang semangat nak pergi sekolah. Aku dok amik cuti seminggu disebabkan adib la...., badan bosar..tapi hati jambu mamat sorang ni. Masa 1st day hantar..cool lagi,  sampai sekolah dia tak nak join kawan-kawan main kt playground sekolah..rimas sebab berebut katanya. Dok la berkepit dengan aku. Time beratur dia ok lagi...tapi...sekali bila masuk kelas dan maknye berada di luar kelas...hambek la...dia menangis bagai nak rak. 

Terpaksa la teman dia sekejap dalam kelas...kesian tengok dia..kaki mengeletar...pastu siap cakap yang dia nak muntah. Sudah..., adib ni kalau takut tahap kritikal memang sampai nak muntah la sebab aku pernah syampoo rambut dia secara paksa..memang termuntah-muntah la budak tu dekat bilik air. hehehe..
So, memandangkan emosi masa 1st day tidak terkawal..terpaksa la aku menunggu dekat tepi tingkap. Dia tak nampak muka maknye..nampak bayang-bayang baju aku pun jadilah...

2nd day...nangisnye dah kurang. Sebab aku bodek dia suruh pergi main game kat handphone aku ni dengan budak kelas dia. Lepas tu dah start tegur-menegur..dah start senyum-senyum dengan 'awek' depan dia.., dan aku dah boleh dengar suara dia nyanyi lagu najwa latip dalam kelas...hahaha...dia boring la tu...kejap2 aku tengok dia mengeliat..., masa balik aku dok tanya kenapa adik buat macam tu..selamba dia jawab..." kerusi tu kecik sangat.."..hurm...yolah adib,....buat la apa adik nak buat..janji jangan nangis....

Hari seterusnya..adib dah tak nangis..pergi dan balik naik van sekolah pun tak nangis.., tapi semalam dia cakap kat aku yang dia tidor dalam kelas..., mengantuk katanya.., suka hati je anak aku ni kan. Mesti pening ustazah ni melayan kerenah budak tadika macam anak aku...hehehe

Rambut pacak....








No comments:

Post a Comment

tabung ayam saya belum penuh ...

thanks a lot......^_^