Wednesday, July 16, 2014

MENU BERBUKA

Alhamdulillah...harini genap 18hari kiter berpuasa kan. Harap-harap dapat puasa penuh seperti tahun yang lepas..hehehhe. Radio pun dah pasang lagu rayakan. Tapi, aku buat-buat tak dengar. Sayu la...herm..

okeh..nak cerita pasal menu berbuka. Dah 18 hari puasa ni..baru 2 or 3 kali je la kot kitorg berbuka dekat rumah. Ini bukan bermakna kami sekeluarga asyik makan di kedai..asyik makan di hotel..wah!!!..kayo sangat la tu nak makan kt hotel hari2 kan..ingat ada syer ker apa..hehehe..

Waktu office hour di bulan puasa adalah 830pg-430ptg. So, tepat 430ptg..ku berlari2 ke station putra kerinchi..naik putra g masjid jamek dan menunggu en norman dkt sana sebab en norman balik dalam 445. Kalau tak balance..kene la tunggu dia settle dkt kaunter..

So, sampai rumah around 6pm. Kami ambil adeel dkt rumah SIL dan apa ke lagikkkk..pergi bazaar ramadhan je lah. Naik hafal dah menu2 kt bazaar tu. Dekat selayang ni ada 3 je kot bazaar. Semua dah jelajah dah. Hero-hero aku tak berapa nak makan nasi. So, menu wajib diorg adalah roti john, murtabak, air soya. Itu je lah diorg dok repeat..Takde gambar nk diupload...

Tapi, ni adalah menu wajib aku masa bersahur. Sambal hitam bilis..makan dengan nasi panas...huishh..sedap..., lepas tu baru-baru ni..mmber office jual pekasam. Aku adalah manusia yang memang tak makan pekasam. Sebab semua dari ikan sungaikan. Tapi, ni aku jumpa member jual daging pekasam. Not bad jugak lah,.


Ada 3 stock untuk aku sorang...Yang lain tak makan. OK bagus!..hehehhe

Ini daging pekasam sebelum digoreng.


Tadaaaa...ni selepas digoreng...letak cili api lebih sikit..letak bawang...memang best!!

 
Eh..eh.,...terselit menu masak berbuka di hujung minggu.., Ayam masak sambal,.petai tu aku punye sorang..yang lain tak makan...hahahha

Ni bukan menu berbuka..saje nak letak sebab suka,...hahahhaa.. beli ni dkt nelson area office..sedapnyerrrrr

No comments:

Post a Comment

tabung ayam saya belum penuh ...

thanks a lot......^_^