Thursday, July 2, 2015

GANGLION CYST

Awal bulan 4 aritu pergi klinik..sebab tangan aku ni macam lain macam. Tetiba ada benjol..bonjol..bonggol...ehhh.apa2 lah kan...So, pergi la aku ke klinik dan Dr suggest suruh buang je ganglion tu. Sakit tu tak lah sangat. Cuma kadang-kadang tangan jadi lenguh..

So, 7hb Mei baru aku set appointment dengan Doktor Muiz di Tawakal untuk operation. Ada juga aku tanya doc, apa puncanya ganglion ni..Doktor cakap..."kononnyaaaa..perempuan ni banyak sangat buat kejer"...Haish..doktor ni buat lawak kasar nampak kan...heheh...

Actually, ganglion ni lendir..tapi disebabkan dah lama..lendir tu jadi keras..so kene kasi korek dan buang.. 
Tapi, masa operation...Doktor ada bagitau...dia tak boleh nak buang ganglion tu cantik sebab terpecah dekat dalam. Effectnya??..tak de effect sebab tak membahayakan.

Operation kejap jer...dalam sejam setengah dan saya diberi MC 2minggu..

Bila bengkokkan tangan cenggini..maka ternampak la kelainan disitu


Ini lah dia....tapi dapat sikit jer sebab yang lain dah pecah

sehari selepas operate..ni nak bersiap p hospital. Doctor cakap nak tgk luka dan nak ajar pakai plaster waterproof. 


Menunggu dan menunggu

Lepas cuci dan ganti plaster..

so, kalau ada sesapa nak tau info ganglion ni. Mohon google...hehhe...sila jangan google image. heheheh

2 comments:

  1. Salam.boleh sy tau brapa total kos utk rawatan ganglion ni? tq :)

    ReplyDelete
  2. Salam.boleh sy tau brapa total kos utk rawatan ganglion ni? tq :)

    ReplyDelete

tabung ayam saya belum penuh ...

thanks a lot......^_^