Wednesday, May 29, 2013

Bercuti di kampung sendiri..




 Mari bercuti ke kampung saya. Walaupun selalu balik kampung..aku dengan husband jarang sangat la pergi mandi manda dekat Hot Spring Sungai Klah tu. Jarang tu mungkin malas...mungkin sebab ramai orang..mungkin sebab selesa mandi manda di rumah..sebab air paip macam air dalam peti ais... Kalau aku mandikan anak-anak aku di pagi hari..maka terjerit-jerit lah mereka di dalam bilik air sebab sejuk. Bestkan...

Disebabkan cuti sekolah penggal pertama hari tu..aku tak bawak anak-anak bercuti., aku dengan husband decide nak bawak anak pergi bercuti di kampung sendiri. Ok la kan, cuma tak perlu la nak tidur dekat hotel/villa dekat sana. Rumah atok diorang pun macam villa jugak. Cuma, tak de jakuzi jer..hihihihi

kami bertolak awal dari KL, sebab plan nak breakfast dekat cafe meranti di hotel tersebut. Wah ayat...hehehe, kira-kira pukul 10 kami sampai..tak terus balik umah ayah aku, sebaliknya kami terus ke Hot Spring, angkut barang and pergi breakfast dulu. Makanan dekat situ not bad jugak la plus..memang tak pack. ada aku anak beranak dan satu family lagi. so, dapat makan dengan lenggang kangkung...dan tak perlu tunggu turn nak ambil nasi lemak sambal sotong.


Mari breakfast

Abang Adam..anak bujang mama

Abang Adib..anak bujang no. 2 saya, suka bergaya

Adrean..anak bujang no. 3, suka buat mulut muncung2...


Adeel..Anak bujang no. 4, gambar masa makan takde..dia dok tidor dalam stroller...
Posing dulu dengan gaya bebas...
Ini ialah hero-hero saya..., dan saya adalah heroin mereka semua... :)

Okeh, ni ialah kolam air panas., tapi masa aku pergi tu macam tak berapa nak panas jer. Dulu aku pergi..airnya panas..nak bergerak pun kene slow..sebab airnye panas.., tapi sekarang macam kurang jer.



Hah, ni kolam air sejuk. Budak-budak suka la kot dok terjun2 kat belakang tu. Mak budak dok diam2 dekat tepi, jadi jaga..memerhati anak-anak...




Ini ialah tempat merebus telur. Telur ada dijual dekat situ juga. Aku tak merebus pun..lalu je la...

Ni orang panggil apa yer..shuttle bus yer?..ke bas jer...tak kisah la..janji bas kan. Bas ni disediakan untuk mereka dari pintu masuk tiket ke kolam air sejuk. Ada sesetengah yang tak nk ikut dalam/ikut pokok2 tu..ikut jalan luar..boleh la naik benda ni. Tapi, aku tak sure la kene bayar atau tak. Tak pernah naik pun....


Ok, itu je gambarnye, tak ambil banyak pun sebab dok menjaga baby adeel mandi..pastu..dok tidurkan dia dekat tepi kolam. Dah hampir tenghari baru kami balik ke villa atok..hehehhehe

Esok bangun pagi, adib request.."Mama, jom makan dekat hotel..."..hurm..mentang2 la dekat,...., tak payah la nak..korang makan je dekat umah atok..heheheh

So, kepada korang yang nak bercuti..boleh la pergi ke kampung aku. Dekat je..kalau dari KL tu..dekat 1jam 45 minit sajerrr..moh ke kampung saya... :)

No comments:

Post a Comment

tabung ayam saya belum penuh ...

thanks a lot......^_^