Thursday, December 13, 2012

CREPE TEMPOYAK

CREPE DURIAN

1st sekali nak bagitau...gambar di atas bukan crepe yang saya maksudkan..sekadar gambar hiasan saja okeh..

Ok sekarang ni dok sana sini cerita pasal crepe durian..., sama lah dengan aku kan.., benda pertama yang aku order online sebaik sahaja habis pantang bersalin adalah CREPE DURIAN. Dan Alhamdulillah..kakak yang order tu pandai buat..sangat sedap..

Lepas daripada tu..banyak kali jugak lah aku order kat tempat lain..., kat member office ada..kat blog orang lain ada.., selain durian..aku order crepe manggo dengan strawberry...sedap kan..

Tapi...satu hari tu..aku ada beli crepe durian.., kemain simpan dalam freeze..yelah..crepe kan sedap kalau makan sejuk-sejuk. So, agak-agak dah sejuk kat freeze tu..aku ambil la satu.., upsss..rasa lain macam jer..macam tempoyak..resepi baru ker?..

Em, try lagi seketul..rasa yang sama..masam..dan bukannya manis durian..Omakgadddd..sabor je lah..., diorang ni kalau nak berniaga..buat la elok-elok sikit kan..., rupa dah cantik tapi bila masuk mulut rasa tempoyak. Kalau dah rasa durian tu masam..tak payah la nak buat crepe kan..buat la sambal tempoyak..bagi makan kat suami or anak-anak..lagi dapat pahala...hihihihi..

Selepas kejadian tersebut..tetiba rasa nak buat sendiri...lagi puas hati...tapi..tak buat-buat pun..hihihi

 

No comments:

Post a Comment

tabung ayam saya belum penuh ...

thanks a lot......^_^