Friday, December 14, 2012

TAKOYAKI...YUMMY YUMMY..

Takoyaki....sumber dari pakcik gugel


 Terliur betul tengok takoyaki kat atas tu kan...., okeh den nak cerita pasal takoyaki pulak.Baru dua lepas keluar kat Jalan Jalan Cari Makan. Takoyaki dekat Danau Kota..,
Sebelum ni makan takoyaki beli kat mid valley jer. Serius aku cakap..aku tak pernah pergi uptown kat danau kota tu. apatah lagi beli takoyaki dekat sana.

Tapi, malam tadi adik ipar call kitorang. Masa tu dah pukul 11 malam dah.."Akak..nak order takoyaki tak?..kitorang kat danau kota ni.."..hah..apalagi..bila lagi nak rasa takoyaki danau kota kan..."Eh nakkk...beli semua yer...udang..ayam..sotong...ketam, beli dulu..bayar kemudian yerrr.."..hihihi

So, sebelum adik ipar hantar takoyaki tu...dok la baring-baring dekat sofa sampai terlelap la sekejap. Tengok jam dah pukul 1 pagi..haishh...mana budak2 ni..., diorang ni balik rumah terus tidor ker..tak kan lupe takoyaki aku kot..., aku cepat-sepat suruh en husband call adik ipar..., mana la taukan...bukan betul diorang nie..kot-kot la nak april fool kan aku..., "on the way..on the way.." dengar suara adik ipar..

Tak sampai 10 minit...adik ipar dengan husband dia pun sampai dengan tangan penuh plastik beg berisi takoyaki...sedap weh...., sambil makan..sambil dengar adik ipar cerita...fenomena takoyaki dah sama level dengan burger bakar...kene ambil nombor...berjam-jam diorang berdiri tunggu turn..., tapi ok lah rasa dia..anak aku adib dengan adrean dok habiskan takoyaki udang..siap minta tambah..sedap katanya...

Jom layan gambar..tapi ni bukan gambar aku ambil la. sorry tak sempat nak snap gambar..., ni aku tengok kat google yer..harap maklum...

Takoyaki Danau Kota

Takoyaki kat danau kota

hah..yang ni takoyaki dekat mid valley

takoyaki di mid valley
herm...lapor la pulakkkk....

No comments:

Post a Comment

tabung ayam saya belum penuh ...

thanks a lot......^_^