Thursday, December 27, 2012

OPISKU KOSONG..KOSONG...KOSONG..

Minggu ni aku pergi office jalan clear....sampai office pun awal....., boleh lenggang mak minah pergi cafe.., bukan kata jalan..dalam office pun macam tu jugak...

Sekarang ni pun aku tengah dok sesorang je kat department aku ni. Bos aku awal-awal pagi dah sms aku..bagitau dia EL. Memula sms bagitau EL pagi je..dah tengahari dia bagitau EL fullday,,...i lagi suka tak kisah....

pagi tadi ada la jugak member sorang..boleh la dengar-dengar suara dia walaupun dia dok meja kat utara..meja aku kat selatan...nampak bayang-bayang kepala dia dah kira ok la.
Tapi, lepas lunch member aku ni meeting dekat luar la pulak. Pastu dia balik rumah terus...hai..tinggal la aku sesorang..., memandangkan lampu kat dalam office ni jenis sensor...kene la aku berlari kat  bawah lampu yang tengah bergelap...kasi cerah balik...Mata aku pulak dok jeling-jeling kat luar..nampak bangunan sebelah pun jadilah...

Sunyi ofkosss la kan..., tapi walaupun sunyi..aku bukak radio slow jer..kang kalo bukak kuat2..takut diserang hendap dari belakang oleh bos2 besar.., bukan betul diorang ni...,
herm..bunyi telefon jangan cakap la..susah nak berdering..dekat department aku la kan.., tu yang bile bunyi telefon..ku sangka bunyi dari dalam bilik bos.., pekerja berhemah kan....pantas saja nak amik call..., ceitt..rupanya itu bunyi fon bos department sebelah lah...., meroyan lak aku nak angkat tepon je kejernye kan hari ni...

sambil buat keje apa yang patut...mata dok jeling-jeling jugak...bukan takut...tapi kurang berani la dok sesorang kat level 11 ni..satu floor aku sorang...wahhhhh..ngeri-ngeri.., Mentang-mentanglah cuti tahun diorang ni banyak lagi..kemain korang tinggalkan aku sesorang yer....takpe..takper.....


2 comments:

tabung ayam saya belum penuh ...

thanks a lot......^_^