Monday, May 5, 2014

EXCIDENT

24hb April lepas, kitorg baru pindah rumah. Malam tu tengah rehat-rehat la..kebetulan adik aku datang rumah. Tengah syok borak-borak, adik ipar call husband..bagitau diorang excident. Anak aku yang 1st, Adam ada sekali sebab adik ipar baru lepas ambil anak dia dan adam dari tuition.

Terkejut memang la kan. Husband pergi dulu dengan adik ipar. Husband cakap, jalan dah jame,,nampak kereta adik ipar aku..nampak jugak grand livina yang kene langgar..dan nampak jugak van yang langgar kereta diorang dah terbabas ke longkang. Husband kata, bila nampak ambulance..lagi la dia takut. Sampai sana, diorang cakap,.diorang dah hantar adam pergi rumah MIL. Kelam kabut la husband pergi rumah MIL. Alhamdulillah, adam takde apa-apa, cuma benjol dekat dahi sebab terlanggar seat driver.

Risau apa-apa berlaku, malam tu jugak aku dan husband ke KPJ Tawakal. Sampai jam 100 pagi la kami dekat sana tunggu result xray adam. Alhamdulillah...hanya bengkak dekat luar jer. Adik ipar aku pun tak de apa-apa..cuma..kereta la cedera parah.

Kadang-kadang kite ni,,hati-hati bawak kereta pun...orang lain pulak yang buat hal kan. Tapi, selepas kejadian tu,,kitorg tengok adam ni..macam trauma nak naik kereta dengan uncle dia. Kalau balik tuition, seboleh-bolehnya dia minta husband ambil dia. Dah tak nak balik dengan uncle. Bile tanya kenapa, dia diam jer...Takut lagi kot..


Masa ni dekat hospital..Tu nampak 2 benjol dekat dahi adam...

Keadaan kereta adik ipar den

Pesanan ringkas : Berhati-hati di jalan raya..

No comments:

Post a Comment

tabung ayam saya belum penuh ...

thanks a lot......^_^