Saturday, December 31, 2011

buluh dan abah

Tetiba hari ni aku nak cerita perihal dulu-dulu.., aku dok kampung..., dekat Felda Sungai Klah, Sungkai. Dulu kampung aku serius memang tak la glemer macam sekarang. Kalau masih tak tau kat mana kampung aku, kome cuba search apa ada pada nama kampung aku tu.

Masa zaman kecik-kecik aku dulu, jenuh sangat nak dapat tengok tv. Yelah, dulu mana ada astro kan, nak dapat tengok tv3 pun dah jenuh. So, bila hujan lebat atau angin kuat kat kampung..abah aku terpaksa pusing2 kan ariel tv tu. korang tau...bapak aku pakai buluh je buat ariel tv ni..


macam ni la sikit-sikit rupa buluhnya. Pakai buluh panjang..pastu atas skali tu letak la ariel tv. Yang tolong angkat buluh tu kasi naik semestinya mak aku, aku dan adik beradik aku. Abang-abang dok asrama, so..kami yang perempuan2 ni la jadi jantan sekejap.., sebab tu sampai sekarang kami 'gagah' macam abah :)

Tapi, bila time malam yang tak syok tu..pas hujan je, setting tv entah kemana-mana, time tu abah kene pusing buluh kat luar, dan kami adik beradik dok ngadap tv.., sambil abah kat luar pusing buluh..kami adik beradik jerit kat abah.."belum...belum...belum..."hahahaha..., bila dah nampak sikit bayang-bayang gambar tu..cepat-cepat cakap.."ok..ok..lagi sikit...lagi sikit...."hehehehe...

Itu semua kenangan masa kecik-kecik, sekarang ni semua dah pakai astro.., dah tak la dengar kite cakap.."belum...belum...belum..., ok..ok...lagi sikit..., dah nampak gambar sikit...",

Abah pun dah tak larat kan.., tapi tetap gagah di hati kami *-*


i love my abah
::
- sape la yang dok landing kat belakang abah tu..siap nampak perut...hahahha..cucu abah la tu-

No comments:

Post a Comment

tabung ayam saya belum penuh ...

thanks a lot......^_^