Monday, April 14, 2014

Masak dan masak

Asyik korang je kan upload menu korang masak kan,...meh aku nak upload pulak. Tapi tak semua la..sikit jer..sebab aku tau,,,aku takde skill memasak mcm korang. Masak untuk anak and suami tu,,.boleh la. Kalo masak untuk kenduri kendara,,oh tidakkk....mak tak pandai nak...hahaha...

Jom tengok gambor jom.....gambar tu tak berapa nak tersusun...hentam sajalah kannn.....

Ni roti ala-ala pizza. Asyik breakfast nasi lemak dengan roti canai jer. Sesekali kiter tukar selera pulak kan....

Ni bukan masak...goreng je la kott..hahaha... Ni kerepek sengkuang cina. Sedap weh..terer aku goreng. Beli sengkuang cina ni masa Raya Cina. Bile tak raya cina..sengkuang pun tak der..hehehehhe

Pizza homemade. Aku masak guna pemanggang ajaib. Memang ajaib la. Cuma aku biar bancuhan yis tu lama..habis melimpah la yis aku dalam cawan. Tapi..rasa totap sedap...(matilah kene kutuk..hahah)

Laki teringin nak makan seafood. So haruslah si isteri gugel resepi...kan dah jadi..chicken cop cendawan berlambak-lambak namanya...

Roti sandwish daging burger. Menu malam sebab suami dan anak-anak tak nak makan nasi. So..emaknya harus wajib bersilat di dapur...

Ni daging burger lebihan sandwish malam td..hahah..aku salut dengan telur..letak sos cili n timun..tadaaaa..sedap weh..bawak g ofis. Panaskan dekat oven..diorg kata aku buat murtabak..kakakakahh

Aku tak merasa udang la kalo masak udang petai ni...Suami dengan anak-anak makan udang je. Tekak bandar. Aku sorang-sorang je la makan petai dengan kuah. Tekak kampung...apa ada kisah..udang takde pun takpe....

Haaaa..tererr tak makcik masakkk.....hahaha

No comments:

Post a Comment

tabung ayam saya belum penuh ...

thanks a lot......^_^