Friday, January 20, 2012

cyclone car wash and final destination

Korang mesti pernah cuci kereta dekat BHP kan..En. husband pernah la bawa triple A pergi cyclon car wash dekat BHP, Kepong. Serius anak aku yang adib tu takut gila.., adib muka legend tapi hati jambu..., dia dok tutup muka dari awal hingga la akhir...Adrean lak terpaku ke..terpesona ke..termusykil ke..aku pun tak tau la..tapi dia diam sediamnya..sampai la kami keluar dari BHP tu.

Aku tak de la nak ambil camera/fon nak ambil pic adib. Tapi, bila aku search google..aku jumpa la blog kwong fei ni. Dia pun ada cerita pasal cyclon car wash.

pic from BHP


Aku rasa lepas ni mesti adib tak bagi ayah dia pergi cuci kereta kat BHP dah. Sebabnya, malam tadi aku anak beranak tengok cerita final destination. Anak-anak aku ni memang 1st time kot tengok cerita ni sebab diorang dok la tanya aku.."lepas ni sapa mati ma?..lepas ni sape ma?"...

Tiga orang hero ni landing baeekk punya depan tv sambil tangan tutup telinga.., kalau tutup telinga tu maknanya diorang tengah takut la tue...sepatutnya tutup mata kan...heheheh, en, husband pulak takde..pergi rumah mak sekejap, aku dok kat sofa sambil menjahit baju..ececehhh..macam terer je bunyi jahit baju tu  kan..padahal jahitan dan macam rupa stapler kat baju jer..

Tetiba adrean dengan adam berlari dekat aku. Yang adib dah tutup muka terus dengan bantal..pehal lak budak-budak ni. Rupanya time tu ada part ni....
:
:
:


pompuan ni pergi cuci kereta macam kat BHP tu la.., hahahahadoi....terus anak-anak aku ni cakap..dah tak nak pergi cuci kereta macam ayah bawak tu..., takut la..ini la..itu la...macam-macam adam dengan adib bagi sebab kat aku. Adrean yang kecik tu pun sama naik..dok cakap..'akut..akut...", kesian sungguh la dengan anak-anak aku ni.

Tapi yang paling tragis malam tadi..bila cerita tu dah nak habis..masa panggung wayang meletup tu kan..tetiba rumah aku blackout..huihhhh....lagilah anak aku terkejut..adrean dah start nangis nak dukung..sabor je lah..

Aku dok cerita kat en husband pasal cyclon car wash tu..husband senyum jer.., senyum ada makna...makna pertama : memang dia tak bawak budak-budak dah kalau cuci kereta kat BHP, senyum kedua : Dia akan bawak jugak budak-budak ni ikut dia g cuci kereta kat sana..heheheh




No comments:

Post a Comment

tabung ayam saya belum penuh ...

thanks a lot......^_^